Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Category Travel

Disagree

Big world
Says he wants to see the light for once,
Well maybe if you try

It’s so sad
Babe don’t look so sad
I’ve got it wrong today

*crumbs*

Love
RD

Read More

Alam & Manusia

Some people talk to animals. Not many listen though. That’s the problem.

Read More

On the Top

I’ve realised that at the top of the mountain, there’s another mountain.




There is only one happiness in this life, to love and be loved. Life isn’t about finding ourself, its is about creating ourself.

 

Love
RD

Read More

a Hero & first Love

Assalamualaikum..
Who was a son’s first Hero and a Daughter’s first Love. We grow and learn from the act of people, especially the dearest people – Dad & Mom. Appreciate everything, with love.

Read More

Spead Love

Anak, the most important thing is to enjoy your life. to be happy, it’s all that matters..spread love everywhere you go. let no one ever come to you without leaving happier..

Love
Ayah

Read More

I think I can. I know I can

Assalamualaikum..

Everything that you do or don’t do comes down to confidence. Always believe in yourself even when it’s not easy..


I think I can. I know I can

Read More

5 September, 14 tahun yang lalu..

Ya Allah, ampuni dosa-dosa kami, luruskan niat kami, maafkan segala khilaf kami, kuatkan tekad kami dan bimbing kami. Agar ikatan ini mampu membawa kebaikan dalam kehidupan ini. Agar ikatan ini mampu mengajarkan kami erti kebersamaan yang sesungguhnya…

Ya Rabb.. sempurnakanlah kebahagiaan kami, cukupkanlah permintaan ini dengan ridha-Mu, dengan menjadikan ikatan ini sebagai ibadah kepada-Mu. Jadikanlah kami sebagai pasangan yang saling mencintai…

Ya Allah, jadikanlah kami pasangan yang senantiasa ingat kepada-Mu, jadikanlah kami pasangan yang saling menjaga kehormatan di kala jauh, saling mengingatkan di kala suka, saling menghibur di kala duka, dan saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan…

Ya Allah, jadikanlah pernikahan kami ikatan yang membawa barakah...

Read More

Segara Anak – Rinjani

E01_0077sGambar : Geng Sipoot

Tarikh : 22 Mei 2016
Lokasi : Segara Anak, Gunung Rinjani

Segara Anak adalah tasik di ketinggian 2000 meter +- gugusan gunung Rinjani, Lombok. Tasik hasil dari letusan gunung berapi Rinjani hampir 5000 tahun yang lepas. Segara bermaksud Laut dalam bahasa Jawa/Sasak. Jadi Segara Anak mungkin boleh saya maksudkan sebagai Laut Anak Rinjani. Mungkin lah.

Dengan air yang jerni dan dikelilingi dengan bukit² sekeliling dan tunjang asas adalah kemuncak Rinjani menjadi permandangan di sini sangat cantik. Sangat cantik. Ditambah lagi dengan suhu yang rendah, bila bercakap siap keluar ‘asap’ lagi kat mulut tu. Terasa macam kat Lake Pukaki kat NZ tu hihihi. Cuma kebersihanan nya agak kurang. Sayang. Kawasan seindah ini kalau tidak terjaga...

Read More

Mendaki Gunung Rinjani – Teaser

E01_0724 Ini adalah batu. Yes, BATU! batu dari laluan Penyiksaan. Apa dia penyiksaan tu?

Assalamualaikum..

Pada 16-22 Mei yang lepas saya dan 3 orang sahabat telah mencuba ke puncak Rinjani, Lombok. Ye, mencuba ;). Cabaran ini sebenarnya dirancang pada 2015. Boleh baca kat sini Cabaran 2015. Tapi atas beberapa faktor maka tertunda lah ke 2016. Lewat tapi berjaya juga direalisasikan permulaan cabaran ini.

Sebenarnya benda ni adalah lanjutan dari Pendakian Kinabalu pada tahun 2014. Semangat datang pulak nak try Rinjani. Bukan sebab kami ni kaki hiking atau kaki outdoor pun. Tapi lebih kepada scenary Rinjani yang dikatakan sangat cantik. Kami kan suka mengambil gambar. Wanabe lah katakan hihiihi. So mungkin ini adalah pilihan yang tepat. Mungkin..

Dalam update selepas ini saya akan detailkan satu...

Read More

TIME IRONMAN 70.3 Putrajaya 2016 – Teaser

Alhamdulillah .. Selesai tugasan kali ini bagi acara IRONMAN 70.3 Putrajaya 2016. Dengan cuaca panas. yang sangat panas, tugasan kali ini memang betul² mencabar. Tapi syukur selesai juga. Terima kasih kepada semua.. saya akan update nanti..

E01_0443 Photo by Ahmad Junaidi Kasmi

Read More